piątek, 14 lutego 2014

Drożdżówki z serem

Drożdżówki z serem
Drożdżówki z serem
Miałam takie postanowienie noworoczne, że zacznę regularniej dodawać przepisy na bloga. Masa zdjęć czeka na obrobienie a przepisy na napisanie i jakoś ciężko mi idzie.
Tydzień temu spędziłam miły wieczór w towarzystwie koleżanek a między innymi Marzeny - „najwierniejszej fanki mojego bloga” i złożyłam obietnicę, że dodam coś w sobotę ale …. ufff czasem czasu brak, czasem chęci a czasem po prostu padam i już o niczym nie myślę. Dziś postanowiłam się wreszcie poprawić i oto są obiecane drożdżówki z serem. Zdjęcia pochodzą z pierwszego wypieku ale od tamtej pory robiłam je jeszcze kilka razy i jakoś zawsze znikały w przeciągu max 24h :)
Marzena, ten przepis jest specjalnie dla Ciebie :)


Składniki potrzebne do przygotowania drożdżówek z serem:
Ciasto:
  • 500g mąki,
  • ½ szklanki cukru,
  • 50g drożdży (pół kostki) lub opakowanie drożdży suszonych,
  • 1 szklanka mleka,
  • 50g masła,
  • 1 jajko,
  • 1 żółtko.

Masa serowa:
  • 30 dag twarogu półtłustego,
  • 2 płaskie łyżki cukru,
  • cukier waniliowy,
  • 1 białko,
  • 2-3 łyżki mleka – ewentualnie,
  • 1-2 garści żurawiny.

Sposób przygotowania drożdżówek z serem:

Masło topię w rondelku, mleko lekko podgrzewam. I masło i mleko muszą byś lekko ciepłe ale nie gorące.
Drożdże kruszę do kubeczka, dodaję 1 łyżeczkę cukru i 2 łyżki podgrzanego mleka, mieszam i odstawiam na jakieś 5-10 minut aż lekko wyrosną i zgęstnieją.
Wszystkie składniki na ciasto łączę ze sobą w misce i wyrabiam elastyczne ciasto (nie powinno się przyklejać do ręki, jeśli się klei dodaję jeszcze odrobinę maki i wyrabiam) i odstawiam do wyrośnięcia w ciepłe miejsce aż podwoi swoja objętość.
W międzyczasie przygotowuję masę serową łącząc ze sobą twaróg, białko, cukier i cukier waniliowy. Jeśli masa jest zbyt gęsta i nie jest smarowna dodaję odrobinę mleka.
Wyrośnięte ciasto wykładam na posypany mąką blat i rozwałkowuje na prostokąt, smaruję masą serową i posypuję żurawiną.

Sposób przygotowania drożdżówek z serem.
Sposób przygotowania drożdżówek z serem.

Zwijam ciasto w roladę i kroję w około 1cm do 1,5cm kawałki i układam je na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce.

Sposób przygotowania drożdżówek z serem.

Sposób przygotowania drożdżówek z serem.
Sposób przygotowania drożdżówek z serem.

Drożdżówki piekę przez około 15 – 20 minut w rozgrzanym do temperatury 180oC piekarniku.
Drożdżówki z serem gotowe :)

SMACZNEGO.


4 komentarze:

  1. Dziękuję! Wiedziałam, że nie zapomnisz o obietnicy :) Drożdżówki wyglądają obłędnie i na pewno je zrobię! Mniam mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspomniane drożdżówki robiłam już dwa razy i są rewelacyjne :)

      Usuń
  2. Jako "obietnicowy" świadek, roszczę sobie prawo do skosztowania drożdżówek z obu źródeł ... :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne drożdżówki! Takie domowe najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zmień na listę zakupów

Wersja do wydruku