sobota, 3 sierpnia 2013

Knedle ze śliwkami

Knedle ze śliwkami
Knedle ze śliwkami
Tak jak obiecałam dziś kolejny przepis na danie ze śliwkami – tym razem to będą knedle. Knedle ze śliwkami kojarzą mi się z dzieciństwem i z wakacjami. W sadzie mojej babci rosło kilka śliw a knedle, które przygotowywała były przepyszne. Od tamtych wakacji minęło już trochę czasu a ja jakoś zapomniałam o tym daniu. Gdy w czasie weekendowej wycieczki zobaczyłam śliwkowe stragany w Szydłowie od razu przypomniałam sobie o knedlach. W poniedziałek mieliśmy więc podwójny debiut – ja przygotowywałam knedle ze śliwkami po raz pierwszy a mój syn po raz pierwszy je jadł :). Wyszły znakomite, o czym świadczą nakładane na talerze dokładki. Spróbujcie :)


Składniki potrzebne do przygotowania knedli ze śliwkami (wyszło mi 15 dość dużych knedli):

  • 0,5kg ziemniaków (waga po obraniu ze skórki),
  • około 1 szklanka mąki pszennej,
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej,
  • 1 jajko,
  • około 0,5kg – 0,75kg śliwek,
  • 2 łyżki cukru,
  • 1 łyżka mąki krupczatki lub kaszy manny,
  • 2 czubate łyżki tartej bułki,
  • 1/4 kostki masła

Sposób przygotowania knedli ze śliwkami:

Obrane ze skórki ziemniaki gotuję w osolonej wodzie do miękkości.

Śliwki płuczę i pozbawiam pestek, dodaję do nich 2 łyżki cukru i jeśli są soczyste również 1 łyżkę mąki krupczatki lub kaszy manny.

Odcedzam ziemniaki a gdy już przestygną przeciskam je przez praskę. Dodaję mąkę pszenną i mąkę ziemniaczaną oraz jajko i wyrabiam gładkie ciasto. W zależności od tego jak mokre są ziemniaki może się okazać, że potrzeba nieco mniej lub więcej mąki. Wyrobione ciasto powinno być miękkie i elastyczne.

W dużym garnku zagotowuję wodę z 1 łyżką soli.

Z ciasta formuję kulki, rozpłaszczam je i zawijam śliwki tworząc kulki.

Uformowane knedle ze śliwkami
Uformowane knedle ze śliwkami

Do gotującej się wody wrzucam knedle, delikatnie mieszam łyżką żeby nie przywarły do dna i gotuję na wolnym ogniu. Po wypłynięciu knedli kontynuuję gotowanie jeszcze przez około 3 – 4 minuty. 

Knedle ze śliwkami
Knedle ze śliwkami

Bułkę tarta wrzucam na rozgrzana patelnię i mieszam do czasu aż się zarumieni, dodaje masło i ciągle mieszając czekam aż się roztopi. Tak przygotowaną bułką polewam knedle i posypuje je jeszcze odrobina cukru.
Knedle ze śliwkami gotowe.

Knedle ze śliwkami
Knedle ze śliwkami

SMACZNEGO :)

4 komentarze:

  1. pysznie wyglądają - ale dlaczego jest w nich tak dużo maki ziemniaczanej - nie wychodzą twarde?

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No rzeczywiście, pomyłka w przepisie, oczywiście 3 łyżki mąki ziemniaczanej, no i knedle wychodzą idealne :) Dziękuję za uwagę.

      Usuń
    2. bardzo dziękuję Ci za przepyszny przepis, kolejny już zresztą. Knedelki wyszły fantastiko:)

      pozdrawiam
      iza

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zmień na listę zakupów

Wersja do wydruku