poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Owsianka idealna

Owsianka z jagodami goi oraz żurawiną
Owsianka z
Dziś przepis absolutnie śniadaniowy – czyli owsianka. Gdy byłam mała moja mama często robiła owsiankę na śniadanie i nazywała to „płatki owsiane na mleku” :) Od tamtej pory minęło trochę czasu i jakoś o owsiance zapomniałam zupełnie, przypomniała mi siostra i tak oto odnalazłam smak dzieciństwa :) Moja owsianka jest nieco gęściejsza niż mojej mamy no i ja dodaję jeszcze różne dodatki ale grunt to podstawa ;) Jeśli ktoś woli rzadszą wersję można dodać więcej mleka aż do uzyskania pożądanej konsystencji. Polecam wszystkim zabieganym bo czas przygotowania to krótka chwila a ciepłe śniadanie poprawia humor na cały dzień :)

I jeszcze kilka słów o walorach zdrowotnych płatków owsianych:)
Płatki owsiane są bogate w żelazo, magnez, cynk, potas, fosfor, wapń, witaminy B1, B6, E, kwas foliowy, oraz zawierają pierwiastki śladowe - selen, miedź, mangan. Po ich zjedzeniu przez długo czas utrzymuje się uczucie sytości ponieważ wolno się trawą, są więc doskonałe do zastosowania w wiosennej diecie ;) Zawierają również dużo błonnika i mają właściwości obniżające cholesterol oraz oczyszczające organizm z toksyn.
W sprzedaży możemy znaleźć 3 rodzaje płatków owsianych: zwykłe, górskie i błyskawiczne. Najmniejszym stopniem przetworzenia charakteryzują się pierwsze z nich zaś płatki błyskawiczne są polecane do spożycia bez gotowania. Do przygotowania owsianki można użyć każdego rodzaju płatków owsianych. Najszybciej zrobimy owsiankę na płatkach błyskawicznych – kilka minut, płatki górskie i zwykłe będą musiały chwilkę się pogotować – ale raczej nie powinno to zająć dłużej niż 15 minut.

Składniki potrzebne do przygotowania owsianki (2 porcje):

Podstawa:
  • 1 łyżka masła,
  • 1 szklanka płatków owsianych,
  • 1 szklanka mleka.

Dodatki:
  • świeże owoce (jagody, truskawki, porzeczki, borówki, maliny, jabłka itp.),
  • orzechy włoskie, laskowe, nerkowce,
  • migdały,
  • rodzynki,
  • jagody goji,
  • żurawina,
  • łyżka miodu,
  • i co tam jeszcze komuś przyjdzie do głowy :)

Sposób przygotowania:

W rondelku roztapiam masło i podprażam na nim płatki aż leciutko zaczną się rumienić i poczuję charakterystyczny zapach ciepłych płatków, wtedy zalewam owsiankę mlekiem i gotuję na wolnym ogniu mieszając cały czas lub z krótkimi przerwami. Gdy płatki wciągną już mleko i zmiękną dodaję około 2 garście wybranych dodatków (u mnie jagody goji i żurawina) i mieszam.

Owsianka gotowa :)

Owsianka z jagodami goi oraz żurawiną
Owsianka 

SMACZNEGO


Zdrowy tryb życia Smaki dzieciństwa Dania dla urody

2 komentarze:

  1. Ja owsianke uwielbiam , a dodatki ktore proponujesz sa jak najbardziej trafione :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zmień na listę zakupów

Wersja do wydruku