wtorek, 3 kwietnia 2018

Kapuśniak z indyjską nutą


Kapuśniak z młodej kapusty z indyjską nutą
Kapuśniak z indyjską nutą

Gdy zobaczyłam przepis na kapuśniak po indyjsku w książce Jadłonomia od razu wiedziałam, że go wypróbuję. Delikatnie wzmocniłam indyjską nutę dodając jeszcze kurkumę i zwiększyłam pikantność dodając całą papryczkę chili zamiast połowy. Mój syn niespecjalnie przepada za kapuśniakiem ale tym razem poprosił o dokładkę :) Wypróbujcie…

Składniki potrzebne do przygotowania kapuśniaku ze świeżej kapusty z indyjską nutą:

  • pół niewielkiej kapusty – około 400 gram,
  • 2 duże ziemniaki,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 papryczka chili
  • 2 łyżeczki ziaren kuminu,
  • 1 łyżeczka kurkumy,
  • 2 łyżki oleju,
  • 1 litr bulionu warzywnego,
  • 1 puszka pomidorów,
  • sól i pieprz do smaku,
  • natka pietruszki lub kolendry do podania.

Sposób przygotowania kapuśniaku ze świeżej kapusty z indyjską nutą:

Ziemniaki obieram i kroję w kostkę, szatkuję kapustę.
Papryczkę chili pozbawiam nasionek i kroję drobniutko.
Ziarna kuminu rozgniatam lekko w moździerzu.
Rozgrzewam olej w garnku i smażę przed chwilę przeciśnięty przez praskę czosnek, kumin i kurkumę. Dodaję kapustę i ziemniaki i duszę na małym ogniu pod przykryciem przez 15 minut, od czasu do czasu mieszam.
Dodaję bulion i pomidory i gotuje całość aż ziemniaki będą miękkie, doprawiam solą i pieprzem do smaku i podaję z posiekaną natką pietruszki.

Kapuśniak ze świeżej kapusty z indyjską nutą gotowy.


Kuchnia indyjska 2018

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zmień na listę zakupów

Wersja do wydruku