środa, 4 kwietnia 2018

Pęczak ze skorzonerą

Kaszotto ze skorzonerą
Pęczak ze skorzonerą

Skorzonerę kupiłam w ciemno, nie wiedziałam jak smakuje ani z czym ją się je. Poszperałam i dowiedziałam się, że inna jej nazwa to wężymord lub czarny korzeń. Smakiem przypomina moje ulubione szparagi więc od razu przypadła mi do gustu. Skorzonera ma wiele właściwości prozdrowotnych, obniża zawartość cukru we krwi, wspomaga pracę układu pokarmowego, obniża cholesterol, wspomaga odchudzania a wszystko to dzięki inulinie. Inulina jest wielocukrem, który ze względu na budowę swojej cząsteczki nie jest trawiony przez ludzi i dzięki temu pełni funkcję błonnika i jest prebiotykiem czyli składnikiem żywności stymulującym rozwój prawidłowej flory jelitowej. Jedzmy więc zatem skorzonerę dla zdrowia a jej smak niech pozostanie miłym bonusem. Inspirację do przygotowania tego dania znalazłam tutaj.

Składniki potrzebne do przygotowania kaszotta ze skorzonerą:

  • 500 g skorzonery,
  • 250 g pęczaku,
  • 1 niewielka cebula,
  • sok z jednej małej cytryny,
  • 2 łyżki oliwy,
  • szklanka białego wytrawnego wina,
  • litr bulionu,
  • sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania pęczaku ze skorzonerą:

Skorzonerę obieram ze skórki, myję i kroję w plastry o grubości około 1 cm, wrzucam do miski i od razu polewam sokiem z cytryny, inaczej ściemnieje.
Cebulę obieram ze skórki, kroję w kosteczkę. Wlewam oliwę na dużą patelnię, rozgrzewam ją, wrzucam pokrojoną cebulę i chwilę smażę do momentu aż cebula się zeszkli. Dodaję skorzonerę i smażę przez około 5 minut często mieszając. Dodaję pęczak, smażę około 2 minuty i całość zalewam białym winem. Gdy kasza wchłonie wino dodaję porcjami bulion i mieszam od czasu do czasu. Po wchłonięciu całego bulionu kasza powinna być już miękka ale jeśli tak nie jest można dodać wody i chwilę jeszcze pogotować. Tak przygotowane kaszotto przyprawiam do smaku solą i pieprzem.

Kaszotto ze skorzonerą gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zmień na listę zakupów

Wersja do wydruku