piątek, 8 listopada 2013

Papryka faszerowana

Papryka faszerowana
Papryka faszerowana
Już od dawna planowałam zrobić paprykę faszerowaną, no i wreszcie mi się to udało choć sezon na paprykę już właściwie zakończony. Tym razem nie szukałam żadnego specjalnego przepisu tylko wykorzystałam akurat to co było w lodówce. Po robionej poprzedniego dnia paście z awokado i fety (przepis tutaj) zostało jeszcze prawie całe opakowanie tego sera więc dodałam go do farszu. Dzięki temu konsystencja nadzienia była miękka ale zwarta i farsz nie rozsypywał się na talerzu. W smaku feta była mniej wyczuwalna niż się spodziewałam i nadzienie było raczej łagodne. Spróbujcie.



Składniki potrzebne do przygotowania papryki faszerowanej:
  • 6 czerwonych papryk o płaskim spodzie,
  • 60 dag mięsa mielonego (ja użyłam mięsa z udźca indyka),
  • 150g ryżu ( w moim przypadku basmati),
  • 150 – 200g fety,
  • 1 łyżeczka tymianku,
  • sól i pieprz do smaku,
  • olej do smażenia.

Sposób przygotowania papryki faszerowanej:

Ryż gotuję na sypko zgodnie z przepisem na opakowaniu.

Mięso podsmażam na rozgrzanym oleju, przyprawiam pieprzem i tymiankiem. Do podsmażonego mięsa dodaję fetę i dokładnie rozprowadzam. Gdy składniki się połączą próbuję i ewentualnie delikatnie dosalam. Łączę mięso z ryżem i mieszam.

Paprykę płuczę, odcinam wierzch i usuwam gniazda nasienne i wszystkie pestki. Delikatnie solę papryki w środku.

Papryki przygotowane do faszerowania
Papryki przygotowane do faszerowania


Nakładam farsz do papryk, każdą przykrywam odciętą częścią i układam na blaszce.

Nadziane papryki :)

Nadziane papryki :)
Nadziane papryki :)

Nalewam do blaszki odrobinę wody, całość przykrywam folią aluminiową i zapiekam w piekarniku rozgrzanym do temperatury 200oC przez około 25 minut, zdejmuję folię i kontynuuję pieczenie przez kolejne 15 minut.

Papryka faszerowana gotowa.

Papryka faszerowana
Papryka faszerowana

SMACZNEGO :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zmień na listę zakupów

Wersja do wydruku