poniedziałek, 20 stycznia 2014

Muffinki z bakaliami

Muffinki z żurawiną i migdałami
Muffinki z żurawiną i migdałami
Gdy tylko mam ochotę na coś słodkiego a jakoś niespecjalnie chce mi się biec do sklepu po kolejną tabliczkę czekolady robię muffinki. Wykorzystuję to co akurat mam w domu, a że jakieś bakalie mam na ogół robię właśnie muffinki z bakaliami. To taka zimowa wersja muffinek z owocami :) Przygotowanie zajmuje pół godziny wliczając w to już czas pieczenia więc właściwie to tyle samo co wyprawa do sklepu :) A ten zapach w domu…. Bezcenne :)
Spróbujcie :)



Składniki potrzebne do przygotowania muffinek z bakaliami (12 większych muffinek):

Składniki suche:

·         2 szklanki maki pszennej,
·         ½ szklanki cukru pudru,
·         1 łyżeczka proszku do pieczenia,
·         szczypta soli.

Składniki mokre:

·         90g stopionego masła,
·         2 jajka,
·         1 łyżeczka ekstraktu z wanilii lub zapachu waniliowego,
·         ½ szklanki mleka, jogurtu naturalnego, maślanki lub kefiru.

Dodatki:
Ja najczęściej używam takiego zestawu:
  • 1 opakowanie słupków migdałowych,
  • 2-3 garście suszonej żurawiny,
ale oczywiście mogą to być każde inne dowolne bakalie :)

Sposób przygotowania muffinek z bakaliami:

W małej misce mieszam składniki mokre, w dużej misce składniki suche i dodaję do nich dodatki. Łączę zawartość obu misek i mieszam łyżką przez chwilę do połączenia składników. Wykładam cisto do foremek na muffinki i piekę przez około 20 – 25 minut w rozgrzanym do temperatury 180oC piekarniku. Przed wyjęciem sprawdzam patyczkiem czy muffinki na pewno są już gotowe.
Muffinki z bakaliami gotowe.

Muffinki z żurawiną i migdałami
Muffinki z żurawiną i migdałami

SMACZNEGO :)

5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. No drożdżowe ciasto i bułeczki też uwielbiam, ale szczerze mówiąc to o drożdżowych muffinkach jeszcze nie słyszałam :)

      Usuń
  2. Piękne te muffinki :) Uwielbiam wszystko z bakaliami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne Ci wyszły te muffiny :) Super te różane foremki. Ostatnio chciałam je kupić, ale się wahałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe ,chyba kupię taką foremkę. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zmień na listę zakupów

Wersja do wydruku