środa, 8 maja 2013

Kurczak w sosie słodko-kwaśnym

Kurczak w sosie słodko-kwaśnym
Kurczak w sosie słodko-kwaśnym
Kurczak w sosie słodko-kwaśnym to jedna z ulubionych potraw mojego syna. Kiedyś przygotowywałam to danie na bazie gotowego fixu, do czasu aż postanowiłam się zbuntować przeciwko wszelkim „gotowcom” w mojej kuchni. Przepis wygrzebałam gdzieś na internecie (teraz już niestety nie pamiętam tej strony) i okazał się strzałem w dziesiątkę. Od tamtej pory kurczak w sosie słodko kwaśnym często gości w mojej kuchni. Spróbujcie :)


Składniki potrzebne do przygotowania kurczaka w sosie słodko-kwaśnym (na 4 porcje):

  • 300g – 400g ryżu długoziarnistego,
  • 1 podwójny filet z kurczaka (około 500g),
  • 1 czerwona papryka,
  • 1 cebula,
  • 1 marchewka,
  • 1 pomarańcza,
  • kilka plastrów ananasa (około ½ zawartości puszki),
  • ½ puszki pędów bambusa (opcjonalnie),
  • mała puszka koncentratu pomidorowego,
  • ½ szklanki soku pomarańczowego,
  • 2-3 łyżeczki cukru,
  • 1 łyżka octu winnego,
  • 1,5 - 2 cm korzenia imbiru,
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki,
  • 1 łyżka mąki kukurydzianej,
  • sól i pieprz do smaku,
  • oliwa lub olej do smażenia.

Sposób przygotowania kurczaka w sosie słodko-kwaśnym:

Filet z kurczaka płuczę i kroję w kostkę lub paski, oprószam solą oraz pieprzem i podsmażam na patelni z rozgrzaną oliwą do momentu aż się lekko zarumieni.

Marchewkę i paprykę kroję w paski, ananasa w kostkę, cebulę w półplasterki.

Obieram pomarańczę i pozbawiam ją błonek, kroję w kawałki.

Na patelni rozgrzewam łyżkę oliwy, dodaję sok pomarańczowy i koncentrat pomidorowy, gotuję przez około 3 minuty. Wrzucam warzywa oraz owoce, dodaję ocet winny i cukier i duszę na małym ogniu przez około 15 minut.

W międzyczasie gotuję ryż zgodnie z przepisem na opakowaniu.

Dodaję mięso do sosu, doprawiam papryką, potartym na tarce o małych oczkach imbirem, zaprawiam maka kukurydzianą i duszę jeszcze przez około 5 minut.

Kurczak w sosie słodko – kwaśnym gotowy.

Kurczak w sosie słodko-kwaśnym
Kurczak w sosie słodko-kwaśnym

SMACZNEGO

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zmień na listę zakupów

Wersja do wydruku