sobota, 25 maja 2013

Placuszki z cukinii

Placuszki z cukinii
Placuszki z cukinii
Był taki czas, że do cukinii byłam nastawiona bardzo sceptycznie… „jakieś placuszki z cukinii – o nie, to nie może być dobre”. Na szczęście w porę się ocknęłam i teraz to jedno z ulubionych warzyw moich i mojego syna. Placuszki z cukinii są na prawdę wyśmienite, można je podawać solo lub w zestawie z wędzonym łososiem albo kwaśną śmietaną. Sposób przygotowania jest bardzo prosty i nie wymaga wiele pracy. Wypróbujcie tan przepis – na pewno nie będziecie żałować.


Składniki do przygotowania placuszków z cukinii (około 10 placuszków):

  • 2 średniej wielkości cukinie,
  • 2 jajka,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 4 czubate łyżki mąki pszennej lub gryczanej,
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki,
  • 1 płaska łyżeczka soli,
  • pieprz do smaku,
  • oliwa lub olej do smażenia.

Sposób przygotowania placuszków z cukinii:

Cukinie płuczę i ścieram na tarce o grubych oczkach, zasypuję płaską łyżeczką soli i odstawiam na około 30 minut żeby puściła sok. Po tym czasie dokładnie odciskam nadmiar wody (w ten sposób pozbywamy się również nadmiaru soli, który pozostaje rozpuszczony w soku cukinii)i dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek, jajka, mąkę i natkę pietruszki, doprawiam pieprzem do smaku i mieszam. Placuszki smażę na rozgrzanej oliwie z obu stron do zarumienienia.
Placuszki z cukinii gotowe.

Placuszki z cukinii
Placuszki z cukinii

SMACZNEGO :)

2 komentarze:

  1. U mnie wczoraj też były cukiniowe placuszki. Pyszne są!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam placuszki z cukinii, ale dodaję startą cebulę zamiast czosnku i mąkę ziemniaczaną, a takiej wersji nie próbowałam, teraz spróbuję!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zmień na listę zakupów

Wersja do wydruku